Как се става пилот?

NB! Написаното отразява ситуацията в края на 80-те и началото на 90-те години на 20 век.

Няколкото ми години опит в авиационната област и интензивните ми  наблюдения провокираха раждането на Пилотната теория или както аз го наричам на The Pilot’s Report, защото все още не съм привела формулите и доказателствата в подкрепа на теорията.

Обобщаването е основната и най-голяма грешка, от която искам да освободя наблюденията си, така че още в началото трябва да спомена, че те важат за 90% от българските авиатори. Останалите 10%, пренебрежимо малки стойности от извадката, са свестни и кадърни хора, които правят чест на  професията си. Това в повечето случаи им носи неприятности, вариращи от тормоз от страна на колегите до силно намалени шансове за професионално издигане.

За да станеш един от многото трябва да си роден с това определено, неподдаващо се на дефиниране, НЕЩО (липсваща хромозома?) или пък да са ти стискали главата в менгеме, когато си бил бебе и така да са те склонили. Обикновено си от село, ако си роден в град то в семейството ти има пилоти. Няма значение как и къде си прекарал ученическите си години, интересува ни престоят ти в ковачницата на таланти, а именно във Факултет „Авиационен“ на  Националния Военен Университет „Васил Левски“, известен на широките маси като ВВВУ-то в Долна Митрополия. За да бъде възможен престоят там математиката трябва да ти се удава донякъде. Необходимо, но не задължително условие. Един влиятелен баща е по-ефективен метод. 

Именно въпросното училище е това, което има решаващо значение и за твоя по-нататъшен живот, а и за моята теория. Там се прониква сравнително трудно, приемните изпити не са лесни и трябва да положиш малко усилия, но дори и да ги издържиш това не е гаранция за нищо. Не дай си боже да се паднеш в година, в която няколко генералски синчета искат да стават пилоти, тогава, дори и да имаш пълно шест, ще трябва да изчакаш малко да видят къде могат да те вместят, по всяка вероятност във военен профил.

Приемат ли те, започва нов етап от твоя живот, започва коването на стоманата, или натискането на пластилина, от което твоята пилотска личност да излети в небето като феникс от пепелта. Мозъкът ти се изпилва така, че да разбира само от необходимите за „карането“ на самолета учебни дисциплини. Всичко останало е ненужен баласт, който се изхвърля през борда още през първите години. Изкласяваш някак си, може зле, а може и много добре. Още от първи курс биваш наблюдаван: от девойките от Плевен и околностите. Материалните привилегии на пилотската жена се предават от поколение на поколение сред техните среди и всяка истинска плевенчанка се стреми към тях: прекрасна пилотска заплата, живот в София, пътувания по света (евентуално), много златни бижута, че и миялна машина! Средната възраст на сключване на брак сред абсолвентите от Долна Митрополия е 23 години, неженените екземпляри са рядкост. Може би това обяснява донякъде безумното желание на пилотите за копулация най-вече с жени, които не са техни съпруги: когато на 27 години вече имаш 4-5 годишна брачна практика зад гърба си не можеш да се отървеш от чувството, че все нещо си пропуснал в натрупването на сексуални контакти с отсрещния пол и естествено бързаш да провериш какво точно ще да е това. Или просто вече не можеш да гледаш жена си.

По-горе споменах, че във военното училище авиаторската личност се оформя с майсторство, граничещо с гениалност и с френетична отдаденост на каузата полуидиотите да бъдат превърнати в пълни такива при напускане на училището. Не мога да се изказвам по отношение на тясната ти професионална подготовка, тъй като не съм специалист; чувала съм най-различни отзиви за нея. Личният ми опит показва, че ако мозъкът ти не е закърнял от дългогодишното пиене вършиш не по-лоша работа от всеки друг пилот от друга националност.

Това, което имам пред вид под баласт е почти всяка останала област от живота. Например английският език, който би трябвало да владееш перфектно, но познанията по който всъщност се ограничават с броене до 20 и думите  „кацане“, „излитане“, „заход“ и „разрешение“. Пример: град някъде из Европа. Двама пилоти искат да се разходят из града и питат стюардесите как да си поръчат две бири на съответния език. Тя им казва. В последствие обаче, единият от пилотите предприема няколко разходки сам. Познайте какво пие всеки път при тези разходки? Две бири. Защото не знае как да си поръча само една.

Прескачам няколко години, вече си назначен някъде из авиокомпаниите. Обикновено работиш на чартърните линии и шест месеца си далеч от дома и от НЕЯ. Почти полудяваш от удоволствие при мисълта за многото чужди жени, които, искат или не, ще бъдат в един хотел с теб през следващите няколко месеца. Въпрос на чест е още през първия месец да си намяткал в леглото си колкото се може повече стюардеси, за предпочитане новобранки. „Старите“ вече не ти се хващат на номерата. Обикновено сексът с теб:

– е нищо повече от нищо особено, елементарен, лишен от чувства и въображение. Главният ти приоритет е чуждият задник, от което произтичат и разминаванията с ответната страна: тя много често е достатъчно глупава да се влюби в теб и да очаква проява на чувства;

– не продължава повече от седмица-две, най-много месец.

Акт на раздяла принципно няма, в един прекрасен момент, обикновено без предизвестие, ти просто преставаш да я забелязваш, да я поздравяваш или да й се обаждаш. Когато си бил малък някой е трябвало да ти обясни  основните положения на доброто възпитание, но принципно гоненето на овцете из ливадите едва ли е оставяло време за това. Апропо поздравяване и добро възпитание: ти никога не поздравяваш колежките от екипажа си, когато жена ти е при теб, никога. Плллевенската ти съпруга е ревнива и трябва да внимаваш. Когато нея я няма обаче въпросните колежки са принудени да търпят  твоята високо интелектуална, забавна и духовита компания. Между впрочем на жена ти всичко й е ясно, но залогът – благоденствието и миялната – е прекалено висок и развод почти никога не настъпва. Не че и ти настояваш за него.

С годините цифрата на излъганите все повече намалява, като може да се стигне и до срамните „сухи“ лета, в които не си могъл да излъжеш нито една колежка. Тогава обикновено идва и повратната точка във времето, от която нататък започваш неистово да ги мразиш. Още работя по въпроса „Защо?“. Само защото нито една от тях не иска да спи с теб? Надали.

Последна, но не и по важност, точка: облеклото ти. Цяла симфония! Униформа: Ти няма да си истински пилот ако не носиш винаги бели чорапи, предимно в комбинация с черен панталон и черни обувки. Ти не притежаваш черни, тъмносини или кафяви, ти имаш само бели и тъмно зелени военни чорапи. Служебните ти обувки са почти винаги мокасини, злите езици говорят, че завързването на връзките на обувките е умствено предизвикателство за теб. Цивилно облекло: тук отново намираме белите чорапи и мокасините, наричани от някои „менингитки“ (защото ти упорито ги носиш и през зимата и често настиваш, тъй като те изобщо не са за този сезон и някой път ще вземеш да хванеш менингит, ама…), но този път в комбинация с един определен модел дънки. Нещо средно между най-гадния модел на Levi’s и шалвари, но нямайки нищо общо с Levi’s в ценово отношение, обикновено са купени от някой арабски сук (пазар). Гордият ти авиационен нос е винаги украсен със слънчеви очила и те винаги са модел „Top gun“ на Ray-Ban. Мнооого отдавна им е минала модата, но идолите са си идоли, не можеш да им изневеряваш заради някаква си мода. Ако не златна гривна, то минимум една златна верига винаги отбелязва присъствие във външността ти.

Обикновено изкарваш адски много пари, което изобщо не означава, че водиш добър живот, през цялото време се стискаш, за да купиш на децата апартаменти, а на себе си – къщичка на село, където да гледаш прасета в заника  на живота си…

Advertisements

3 responses to “Как се става пилот?

  1. Тази мома , която е написала тези пълни дивотий ако не е плевенчанка , то такъв здрав шут й е теглен от летец , че не е могла да си намери място и е написала най-безподобните обидни и грозни квалификаций за нещо , за което мозъкът й не достига , камо ли да разсъждава ……….Боже , Боже ………

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s