Бяло вино

от Ники Русиновски

в една самотна петъчна вечер наскоро разходих кучето, купих си една бутилка бяла „манастирска изба“ на специалната цена за ценители 1,40 лв. (това можеш да го прескочиш, само те бъзикам, ти нали си спец по виното…) 

прибрах се, изпих си сам бутилката за няма и 20 минути, което никога не ми се е случвало и вече задрямвах с ТВ-то и щастливата мисъл, че съм убил този ден, когато… 

… звънна телефонът и бивша колежка ме замоли настойчиво да идем на клуб тази вечер, понеже детето и мъжът й били на село и имала свободна вечер и т.н…. 

обясних й кротко, че съм пиян като донски казак, легнал съм си чисто гол, завил съм се и съм почти заспал (всичкото си е чиста истина)… тя ме замоли още повече, аз се ядосах и понеже тя има да изкупува стари грехове пред мен и постоянно ме врънка да й простя разни неща от едно време, й затворих телефона…  

след няколко минути обаче получих СМС, който звучеше наистина жално… осъзнах, че сигурно всичките й приятелки са я отрязали тази вечер… че съм сигурно последния й шанс да се види с някой точно тази петък вечер, когато никой не й виси на главата… и ми дожаля… нали не мога да отказвам на жените, обадих й се и се съгласих… опитах се да си измия пак зъбите, да се понаплискам, облякох се някак, като околната вселена въобще не ми съдействаше – всичко се клатеше неудържимо… взех такси и пристигнах… а тя… 

тя ми се скара, че съм закъснял 2 минути, видите ли, и това така я разсърдило, че направо щяла да си тръгне без да ме дочака… заведох я в единствения свестен бар в този град… хаус, приятни хора, кафе, много кафе за мен и бира за нея (черпих аз)… по едно време тя се озърна и ми каза притеснено „леле, ние сме най-старите тук, погледни“… на мен не ми прави впечатление, важното е хората, мястото и музиката да са гот… тя обаче се вкисна… изведох я… 

пожела да я заведа в клуба, в който отскоро работим с един колега като диджеи… петък вечер, една от двете вечери, в които няма места, дори и с връзки… заведох я на терасата… прекрасна гледка… бира (за нея) и кафе, много кафе за мен (тя черпи)…. към 1 часа й стана крива музиката и почна да ми мрънка как съм бил най-добрия й партньор в работата ни преди време, колко сега й било трудно и мъчно, как тя тогава не знаела какво я кара да бъде толкова проклета, та нарочно да ме ядосва и да ме изкарва извън нерви и прочее… дотегна ми…  

излязохме, тръгна да ме води в един бар… който се оказа, че не работи от половин година… заведох я посред нощ на пицария, пихме кафе, ядоса ме до степен да говоря 2 часа за предишната ни работа (което наистина ме разстройва)… после я изпращах из тъмните улици на половината град, само за да заобиколим „онова“ място, където местните проститутки си търсят клиенти… накрая… 

накрая се чудех защо не мога да казвам не… предварително знаех какво ще стане и затова още със слизането от таксито както ме посрещна наежена й казах направо, без заобикалки „хей, измъкваш ме от леглото, пиян като мотика, което ми се случва веднъж в годината, при това съм абсолютно наясно, че тебе няма шанс и половин процент да те вкарам в леглото си, така че дръж се прилично, моля те, не ме нервирай“… ама к’ва полза… и така – не бях сам тази самотна вечер, бях с една жена на 30, която е като на 13 – недостъпна, претенциозна и възглупава… и си мисля… дали не правим твърде много жертви, просто за да не сме сами една вечер или един живот… или всичко е от твърде много (твърде лошо) бяло вино, в което – за жалост – има твърде малко истина…                                                                                             

… На Яна

2 responses to “Бяло вино

  1. Боже, каква прекрасна история! Браво! Беше удоволствие прочитането, а не загубено време.
    🙂

  2. Случайно попаднах на вашия блог.Търсех рецепта с/за бяло вино за един приятел…той е 21 аз съм на 20 и си мисля…наистина ли ще прекараме и ние още 10 години със същите въпроси като в този пост на блог-а.

Вашият коментар

